NU & DÅ

Här lägger jag ut lite uppdateringar, NU och låter det som var DÅ vara kvar så du kan se vad som varit.

Konstvågen är över, men det kan kännas gott att tänka tillbaka på de där underbara dagarna, men också att se framåt. Alla vittnar om härliga samtal, stort intresse och besökare från när och fjärran, inte bara öbor utan folk från Frankrike, Holland, USA och Australien!

Vi ser gärna nya idéer och initiativ inför nästa år, men vi behöver några som tar i avgränsade projekt och hjälper styrelsen som inte klarar att lösa allt. Har du en idé du vill genomföra som förbättrar marknadsföring, utställningen, utvecklingen av Konstvågen. … hör av dig till någon i styrelsen. Det kan t o m finns pengar för att genomföra Ditt förslag!

Anmälan till nästa år sker i januari och du kommer att få ett utskick med exakt datum och andra viktiga uppgifter att tänka på senare i år.

Sofie Folgart på Öckerö Kommun är vårt stöd fram till juni nästa år då Lotta Magnusson Nyberg är tillbaka.

Varma hälsningar!

Styrelsen Konstvågen

KONSTVÅGEN SOM VAR.... 2022

En lyckad invigning av KONSTVÅGENS SAMLINGSUTSTÄLLNING.

Här kommer lite foton tagna av Sven Johansson och en link till Lokalbladet där du kan få mer information.

STYRELSEN

längst fram: Lotta M Nyberg och Gun Lund.

från vänster: Lars Persson,Christina roos; Brittmari Hagmarker och längst bak: Sven Johansson.

GUN LUND dansar in KONSTVÅGEN med Dans ”Konst i Rörelse”

Lars Persson, ordförande i Kulturföreningen Konstvågen, Lotta M Nyberg, Kultursamordnare, Öckerö kommun och Eva Wallin, Utbildnings- , kultur- och fritidsnämndens ordförande hälsar välkommenConny Brännberg, ordförande Västra Götalandsregionens kulturnämndkulturchef inviger Konstvågens samlingsutställning.

Kulturskolans dramaelever rör sig genom rummen och ute på gården med korgar fyllda med godis, kakor och frukt och Kapten Kryp och Skeppohojen”. Ett teaterevent med en dundercykel och spännande djur gjorde besök.

läs mer i programmet och på Lokalbladetlink klicka här

MER OM KONSTVÅGEN från LOKALBLADET

Jubileumsvernissage

Konstvågen 20 år!

LÖRDAG 11 JUNI BLIR DET FEST!!

Välkomna till samlingsutställningens öppnande.

Det blir en festlig invigningsdag

Program: Inomhus, utställningshallen i Öckerö bibliotek, Navet, lördag 11 juni

11.30 – 11.45 Musik Kulturskolans musikelever uppträder

11.45-11.55 Välkommen Lars Persson, ordförande i Kulturföreningen Konstvågen, Lotta M Nyberg, Kultursamordnare, Öckerö kommun och Eva Wallin, Utbildnings- , kultur- och fritidsnämndens ordförande hälsar välkommen

11.55-12.00 Dans ”Konst i Rörelse”, Gun Lund

12.00 – 12.10 Invigningstal, fanfar Conny Brännberg, ordförande Västra Götalandsregionens kulturnämndkulturchef inviger Konstvågens samlingsutställning

12.15-13.30 Mingelmusik vid olika tillfällen

12.30-13.00 Surrande insekter / Kulturskolans dramaelever rör sig genom rummen och ute på gården med korgar fyllda med godis, kakor och frukt

Program utomhus, på gården vid Öppna förskolan, Navet

12.15-13.30 ”Prova på lera” med keramikerna Christina Roos och Gunnar Larsson

12.30 – 13.30 ”Kapten Kryp och Skeppohojen”. Ett teaterevent med en dundercykel och spännande djur

Program inne i Ängholmen, Navet

12.15-13.30 ”Dance Across Borders” Dansfilmer inspelade på Burö

Arrangemanget är ett samarbete mellan Kulturföreningen Konstvågen och Öckerö kommun med stöd av Västra Götalandsregionen

INSTAGRAM NYTT

SVEN JOHANSSON

Fotograf från Björkö och styrelsemedlem i Kulturföreningen Konstvågen tar över INSTAGRAM KONTOT  för föreningen i APRIL!!

Det ser vi fram imot.

Nedanför finns några fina foton av Sven.

kontakta honom om du har saker du vill han skall lägga ut, och du kan hashtaga #konstvagen2022

E-mail til Svens insta mail för konstvågen klicka här!